Tudásbázis
.hu domainek regisztrációja
Létrehozta: Szabó Tamás on 2012 February 20 19:14

 

A .hu domainek regisztrációjákor szükség van a következő papírokra:

1. Domain igénylőlap

2. Magánszemély esetén nyilatkozat a személy igazolvány hitelességéről, cég esetén cégespapírok (cégkivonat, aláírási címpéldány)

3. Ha a domain név egy személynek a neve, és mégis cég/szervezet lett megadva tulajdonosként, akkor egy névhasználati igazolásra lesz szükség. Máskülönben a domain igénylőlapot annak a magánszemélynek kell kitöltenie, akinek a domain neve a saját személyneve.

4. Ha a domain név egy cég neve, és mégis tulajdonosként magánszemély vagy más cég/szervezet lett megadva, szintén szükség lesz névhasználati igazolásra. Máskülönben a domain igénylőlapt annak a cégnek kell kitölteni, akinek a domain neve a saját cégnek a neve.

 

A domain igénylőlapot cég esetén mindenképp az aláírásra jogosult személynek kell aláírnia.

Önkormányzat esetén a domain igénylőlapon a körpecsét szükséges, és a polgármester aláírása a domain igénylőlapon, más nem.

Egyéni vállalkozók esetén vagy vállalkozói igazolvány másolata, vagy az okmányiroda által kiadott egyéni vállalkozói igazolás.

Egyéb szervezetek pl: alapítványok esetén a domain igénylőlap mellé alapító okirat, és ha van aláírási minta.

 

A fenti nyomtatványokat megtalálja a 'Letöltések' menüpont alatt itt a Tikett / támogatási rendszerben, vagy a bighost.hu ügyfélkapuban.

 

A fenti dokumentumok megküldésével együtt a domainnak a nálunk lévő tárhelyre szükséges parkoló vagy hozzáadott domainként felvenni, vagy ha máshol lesz a tárhely, akkor a tárhelyszolgáltójának névszerverei vagy IP cím megadása fog kelleni.

 

Ha a domain átmegy a technikai ellenőrzésen, a papírok megküldésre kerültek, továbbá a domain regisztrációs díj megfizetése megtörtént, onnantól a domain 1-2 munkanap alatt kerül bejegyzésre, de csak feltételes használatra.

Ez azt jelenti, hogy a domain 8 napig egy úgynevezett publikus várólistán fog szerepelni, melyre ha nem érkezik be más regisztrátor által panasz, tehát nem támadják meg a domaint, akkor véglegesen kerül delegálásra.

 

Mind a domain elindításáról, bejegyzés feltételes használatról, mind pedig a domain delegálásáról küld a rendszerünk automatikusan e-mailt.

 

A nyomtatványokat az ISZT-nek (Internetes Szolgáltatók Tanácsa, a domainek delegálásért, nyilvántartásáért felelős szervezet) továbbítjuk, és ha valamit hiányolnak, vagy egyéb probléma akad az igényelt domainnel, küldünk ki értesítőt.


Help Desk szoftver by Kayako Fusion